Zitat von vikr im Beitrag RailCom, RailComPlus oder doch ohne?
unabhängig davon, dass der DR5088RC hinsichtlich der Stromfühlereigenschaften meines Erachtens eine Design-Schwäche hat, glaube ich dass es einen Workarround geben müßte, um den Stromverbrauch eines Fahrzeuges immer über die mminimale Nachweis-Schwelle von 10mA zu bekommen,
Hello vik
The threshold of 10 mA is not such a terrible drawback, it is relevant primarily for the N scale. At the same time, you miss the important fact that the cost of one input, for DR5088 it is only 5.3 euros per input, compare with 11.3 for Z21 detector. Moreover, even in a pair of DR5088/DR4088, the cost of entry will be lower.
Zitat von schoobi im Beitrag RailCom, RailComPlus oder doch ohne?
Vielleicht ändert ja Digikeijs irgendwann nochmal das Design der Melder (bis dahin habe ich aber vermutlich schon andere gekauft).
Was ich halt nicht verstehen ist: Warum meint Digikeijs, nur mit dieser hohen Auslöseschwelle von 10-15mAh die Railcomspezifikation einzuhalten wenn es Fichtelbahn, ESU und Roco auch anders schaffen? Hat da Digikeijs was falsch verstanden oder halten sich die anderen drei nicht an die Spezifikation? Aber deren Melder funktionieren ja offenbar auch einwandfrei und machen bei Railcom keinerlei Probleme.
Florian you forget the cost factor, the DR5088 unit is two times cheaper than the Roco. And the cost of ownership of the bundle DR5000 / DR5088 differs from the Z21 / Z21detector by more than two times.
The Florian threshold of 10mA is not taken from the ceiling, this is the minimum value for RailCom according to standard RCN-217.
The design of the other blocks seems to contain two independent detectors in one block, the first for RailCom, the second just current sensors, Digikeijs went the way of cheapening.
At the same time, consider the DR5088 is a very versatile unit, the LocoNet bus allows it to work with almost any station that has a LocoNet bus and supports OPC_MultiSenses packages.
Confirmed the work of the DR5088RC with the Z21 and Intel Box II, of course there are certain problems, but the transfer of addresses and directions work exactly. Incomplete compatibility is no longer the fault of Digikeijs, but of Roco and Uhlenbrock.
Zitat von vikr im Beitrag RailCom, RailComPlus oder doch ohne?
Also zumindest ergunov interpretiert die Anforderungen zu eng. Diese Auslöseschwellen gelten nur während der Lücke, also solange beide Schienen vom Leistungsteil getrennt sind, lediglich die Detektoren an den Gleisabschnitten hängen, die Decoder gerade senden und deren Strommodulation detektiert werden soll. Außerhalb der Lücke gelten die Vorgaben nicht.
Der Detektor muss vermutlich in der Lücke - zum Strom fühlen - eine etwas andere Messanordnung nutzen, als zur Decodierung des aufgeprägten Stromsignals in der Lücke und dauernd zwischen beiden umschalten.
vik about a threshold of operation.
Let's look at this situation:
There is a locomotive on the unit, RailCom data is transmitted only if the current consumption is at least 10 mA, but we configured the unit to operate from 2 mA. As an automation program we use Rocrail. The locomotive is active on Block and consumes more than 10 mA, we stopped it and turned off all functions, consumption drops below 10 mA, there is busy, but there is no RailCom data. Accordingly, in Rocrail we are likely to get a Ghost.
Zitat von vikr im Beitrag RailCom, RailComPlus oder doch ohne?
die Blücher Hardware ist immer noch die beste und die einzige,
Yes, we only take into account one fact, Blücher works only with Channel 1, and nothing counts except the address and direction.
And the transfer of long addresses is not possible in principle.